Digitale Prüfungen gestalten | Designing Online Assessment

Im Kontext des europäischen Projekts „Empower teachers for remote online assessments in higher education (Remote.EDU)“ entwickelte das ILI gemeinsam mit Partnern der KU Leuven (Belgien), Middle East Technical University (Türkei) und der Universitat de Lleida (Spanien) einen offenen Online-Kurs zur Gestaltung von digitalen Prüfungen. Neben Basics zu Prüfungsdidaktik enthält dieser Kurs unter anderem eine Entscheidungshilfe für die technische Umsetzung digitaler Prüfungen insbesondere im Kontext virtueller Mobilität. Der Kurs ist in englischer Sprache.

Interessent/innen können sich hier für den Kurs registrieren

As part of the European project „Empower teachers for remote online assessments in higher education (Remote.EDU)“, ILI and partners from KU Leuven (Belgium), Middle East Technical University (Turkey) and Universitat de Lleida (Spain) developed an open online course on the design of online assessment. Alongside introductory information on assessment pedagogy, the course provides a helpful decision tree for the technical implementation of specific assessment scenarios and adresses online assessment within the context of virtual mobility. The course is offered in English language.

To register for the open online course, please use this link